Wednesday, June 1, 2011

Yang Aku Nak Tak Ada, Yang Aku Tak Nak Ada

Mula2 aku cerita yang pagi tadi la, yaa…
Pagi tadi, aku beli roti kat kedai nasiputihkariayam aku tuh…kekonon utk bekpes ler sbb skrg ni cepat benar aku lapar tahap kebulur nunggu lunch.

Belek2 roti yang tergantung kat cashier kedai tu, aku terbekenan la dengan roti stoberi ni. Nampak lazat la gambar stoberi kat pembalut plastik tuh, so beli la aku…hari ni aku tak beli nasiputihkariayam, aku beli laksam…korang tahu laksam?? hohoho…

Kat ofis, dalam kul 10 macam tu aku pun terasa lapar lalu teringat roti stoberi aku beli tadi tu. Macam bernapsu la aku nak makan sebab nampak sedap kan… layan ngan teh tarik ala2 suam…sekali aku cubit roti tu, tak Nampak pun jem stoberinya…cubit sikit lagi, tak Nampak lagi, cubit lagi, tak ada lagi, hampir separuh duk cubit2 tu aku pun keluarkan semua sekali dari plastik, check2 rupanya memang tak ada stoberi pun dalam roti tu…dah la roti tu macam kering je, terus mati napsu aku nak habiskan roti stoberi main tipu tersebut…

 kecur tak liur korang tengok roti ni? Aku kecur, kala lapar tahap kebulur laaa...bukan main lebat buah stoberi kat pembalut tu

korang nampak, kan roti tu..tak ada pun jem stoberi kat dalam tuh...hampa tau...

Aku terpikir, kalau la aku komplen diaorang layan tak? Tak pun aku saman terus sebab dah mainkan perasaan aku…untung2 dapat 1 juta pun jadi la…muahahaha…tak pun duit 1 juta tak dapat tapi 2 3 lori tokey stoberi tu hantar stoberi kat aku…huh! ok, tak lawak…

Teruskan dengan cerita lain pula, tadi dapat call dr kazen aku, katanya malam ni nak datang rumah, bermalam kat rumah aku. Dua malam kat sini, sebab nak blk kampung sesama ngan kami. Aku….dalam hati la, watttttt????? huhu, rumah dah la ala2 tongkang pecah, pastu aku blm kemas apa2 barang pun nak balik esok. Cadangnya malam ni nak kemas2 baju cinonet3 tu, diaorg kan sebulan kat kampung, byk la yang nak di bawa ngan mainan2 lagi nak kena masuk beg…adusss..nak lipat2 baju dalam bakul tu lagi, nak clearkan peti sejuk semua…nak kemas2 dapur. Makanan pun sengaja tak beli sebab nanti nk balik beberapa hari…cam mana ni? Dia org ni plak datang 1 family, ada budak2…hoh, buntu di situ…tak suka tau tetamu dtg mengejut macam ni…pitamssss!



Nota kaki aku:
Sesapa yang tersinggah ke blog aku ni kan, korang terima la ya hakikat rupa bentuk belog aku yang sekejap macam tu, sekejap macam ni…maklum la, rumah baru, banyak yang nak dihias..asyik nampak banyak kekurangan, asyik nampak tak cantik je…

Kawan2, nantikan n3 riak dari aku, ya...dushh..dushhh..

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!