Thursday, June 16, 2011

Lagi Lagi Pasal Si Bujang Kesayangan Hamba

Beberapa malam lepas g car4...aku nak beli sabun cuci baju yang dah habis...semuanya laju2 je sebab dah pukul 9 lebih malam...lain yang diplan, lain yang terjadi...kekonon nk beli sabun ngan makan kat situ tapi si abang ni berjaya mengepau papanya sebiji kereta control yg cinonet tak berbaloi ngan harga...rasa melampau pulak, sejak adik2 tak ada, asyik dapat mainan je abang, ya...




Mula2 aku buat tak tahu je bila terlalu tepi kedai ni...MrCho dah ke depan, abang jalan ngan aku, tetiba dia stop aku tarik2 tgn tak mo jalan dah...aku dah tahu sebabnya tapi pura2 tarik tangan dia. Pulak dia rentap2 tangan sambil cakap abang nak car tu dengan muka macam merayu yang sebelum ni tak pernah dapat mainan pun! Dan papanya terpaksa pusing balik layan la kehendak anak bujang dia ni....







Abang ni perangainya, selagi dia tak dapat apa dia nak, dia tak akan jalan dahhh...keras je kat situ sambil merengek2...haishhh, pujuk pun tak jalan dah...takut plak bila pikir2 balik sebab kami bukan ibu bapa yang tegas...

Bagaimana nak jadi ibu bapa yang tegas, ekk? Aku dah cuba tapi tak boleh...kata orang keraskan hati, tapi tu la, bila dengar anak merengek atau menangis keluar air mata, mula la aku jadi hiba...MrCho lagi la, selalu cakap tak pe la, beli la, kita dedulu mana mampu nak beli, tengok je orang main...so, tahu perasaan mcm mana kalau tak dapat...dann aku pun, suka hati la, lgpun aku gembira bila tgk anak gembira. Aku jadi susah hati kalau anak asyik sebut nak tu, nak tu....

Agak2 ada lagi tak anak2 sekarang yang mcm ANAKKU SAZALI tu? Minta jauhkan....siang malam berdoa  moga2 anak3 menjadi insan yang taat pada agama, hormat orang tua dan menjadi berguna kepada negara!

Oh, ya, lepas dah settle beli sabun semua kami pun g la makan kat kedai dlm car4 tu apa nama ntah...nasi ayam dia boleh laaaa masuk tekak akuu...


Gambar kat bawah ni yang aku nak cakapnya...agak2 kan, kenapa peti ais kat kedai ni bahagian tengah tu dia tampal kertas bunga2 tu...pecah ke? buleh ekk, tampal mcm tu? 



Orang makan dia sebokkk dgn car baru dia tu...


No comments:

Klik Me

Klik! Klik!