Saturday, August 6, 2011

Mari Kita Masak untuk Buka Pose

Aku tengah nak cari resipi untuk masak berbuka petang ni. Sebelum tu aku nak update blog dulu! ngegeeee...
Kat esbok aku ada lala, ikan bawal dan ayam. Apa aku nak bikin dgn makhluk tu, ekk????
Oh, ya! semalam MrCho balik keje, siap bawa balik lauk2 mentah tu...

Hari ni tak payah buat kuih muih, semalam punya ada lagi. Aku sorang je makan, so kita belasah saja puding karamel semalam tuh!

Pagi tadi nyaris2 terlepas sahur lagi sekali...eh, alarm Mrhtc aku tak berbunyi ke pagi tadi? Aku terjaga kul 5.26, kalut2 bangun. Maka apa je yang sempat aku buat. Mula2 ingat nak masak mee utk MrCho tapi macam tak sempat je...aku ni kalau gelabah mula tak tahu nak mula kat mana..ambik periuk, eh letak balik sebab rasa macam ambik masa plk nak masak mee, simple je padahal masak mee utk MrCho. Panaskan air, masukkan mee , biarkan hingga lembut, buang air, gaul mee dgn perencah, itu je pon...tapi sebab gelabah aku simpan balik periuk. Capai mug bancuh nescafe o utk MrCho, milo utk aku. potong 3 slices kek gulung. Itu je. Lari2 kejut MrCho..hahaha gelabah punya pasal, aku tak lalu pun makan kek gulung tu. Dan nasib baik selesai minum sebelum imsak! Ngeeee...

Eh, berbalik pada cerita asal, apa aku bikin dengan makhluk2 kat esbok aku ni? Lala tu macam nak masak lala lak chi, bawal tu aku nak masak bawal goreng sos tomyam (nama aku bagi sendiri - resipi cipta sendiri. Aku pernah buat ni, sedap gak. ayam tu aku goreng je kot, abg suka gak ayam goreng.
Itu cadangan awal, jap lagi aku nak selongkar dapur2 blogger masak, mana tahu ada resipi lain blh aku cilok! hehehe...

okay, aku chow dulu nak cari resipi...malam nnt aku uar2kan apa jadi ngan makhluk2 tu, ya....hakhakhak...

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!