Wednesday, August 24, 2011

Adik Beradik Pak Pandir Ke Ko Ni????

Sementara masih panas meh aku buat n3 siap2. Kalau dah sejuk nanti tak best!

Kt ofis aku ada staff taraf nyonya dah kiranya(aku sebut nyonya sbb aku geram dia skrg!)..

Suatu hari aku nampak kat sinki pantry ofis ada sisa2 ubat gigi. So aku syak ada org gosok gigi kat sinki. Adalah kepantangan bagi aku org gosok gigi kat sinki yg digunakan untuk mencuci pinggan mangkuk, mencuci bahan2 masak dll lah malas nak tulis satu2...sinki kt pantry ofis pun sama la kiranya. Tempat tu org guna untuk cuci mug, bekas, buat air pun kt situ...aku tak faham macam mana org tu boleh gosok gigi kat situ pastu tak bersihkan sisa2 ubat gigi jatuh tu. Ok, aku blh terima kalau ko kata ko terlupa bersihkan tp aku tak blh terima org gosok gigi kt situ. Padahal dua langkah je dr sinki pantry tu ko akan jumpa toilet yang siap Ada sinki, cermin semua...

Mulanya aku tertanya2 juga siapa punya kerja ni...aku tahu ada beberapa org gosok gigi kat ofis ni after lunch.

Nak jadi cerita, suatu hari aku tgh buat air kt pantry(aku tak posa taim tu), dtg la nyonya ni dgn peralatan dia. Hohoho, tahu la aku rupanya nyonya ni punya kerja! kami sembang mcm biasa wpun hati dh bengkek. Masa tu tak terkeluar plak kata2 teguran (ya, dia tua sgt dr aku wpun masih anak dara). Yg bangangnya, dia tak peduli pun aku tgh buat air kt situ, selamba gosok gigi. Terpaksa aku cpt2 ambik mug aku bawa jauh2 takut terperecik buih dlm air aku....huhhhhh, perasa dotdot plak nanti!

Semalam, aku mengadu pada kakak senior ni...dia cadangkan aku tulis note tampal kt sinki. Dia siap tulis dan print. Aku tampal...hahahaha. Bukan la tulis apa pun, cuma tulis jgn gosok gigi kat sini je dlm 2 versi. Done!

Pagi ni aku datang kakak senior tu ckp nyonya tu kecoh siap tanya, tuduh dia lagi tampal notis kat sinki tu. Kakak senior tu tak mengaku dan pura2 tak tahu sapa yg tampal. Nyonya ni mengadu dengan si katik (ni pun ada story, akan jd mangsa aku gak ni!). Katik ni kt admin, rasa diri ada power kekononnya...boleh blah!

Tengah hari td aku masuk pantry, kertas tampal tu dah tak ada...

Banyak kebodohan berlaku kat situ...
1) ko g kecoh2 semua org dah tahu ko gosok gigi kat situ...
2) kalau ko dok diam saja terus buang kertas tu tak ada sapa pun nk bising sbb orang lain gosok gigi kt toilet...
3) ko rasa ko sorang je ke gosok gigi orang lain tak gosok gigi?...
4) ko memang bodoh sebelum ni pun dah terserlah!
5) ko bodohhh!!!
6) dan lain2 bodoh ko...patut la ko selalu kena buli!

Katanya si nyonya ni nak tanya sorang2 sapa yang tampal. Kalau agak2 jadi isu hot, aku mengaku je la dan aku akan beritahu tentang kepengotorannya....padan muka ko, biar ko malu berganda! Aku jahat kadang2!

Teringat satu cerita, orang ni banyak harta. Semua harta dia, dia tanam kat belakang rumah pas tu letak papan tanda, TIADA HARTA KARUN DI SINI...

Ok, dah...g buat keje....

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!