Thursday, October 6, 2011

Sagong



Korang tahu dak makanan kat atas tu? Tu makanan aku masa kecik2 dulu..

Masa kecik2 dulu selalu lapar, so sedap je makan sagong ni.

Kat kampung aku dulu benda ni pembalut dia kertas, kurus panjang. Ni tadi masa aku g makan ada jual kat kedai tu. RM1.50 satu so beli. Pembalut dia plastik, gemuk pendek lak tu! Hehe....

Hari tu kat fb kazen aku ada upload gambar sagong ni. Dia punya beli kt klate, so cantik balut dgn kertas warna warni lagi...

Tu tadi nmpk kt kedai td terus beli sbb nak tunjuk kt dia i pun ada sagong...kehkehkeh...

Td cuba makan sikit, tp tak dapat nak cam rasa dia sama ke tak dulu punya dgn skrg. Dulu aku makan made in klate, yg ni made in kedah.

Oh lupa, sagong ni dibuat drp tepung beras, kelapa, gula, garam pastu goreng, rasanya laaa..klu bukan maafkan aku!

posted from Bloggeroid

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!