Wednesday, October 5, 2011

Janganlah Main-main dengan Aku!

Gambar Google

Eh, knapa tetiba si izza ni letak botol riksek ni?

Hahaha...hari ni nak cerita satu cerita kelakar plak...

Pagi tadi, tengah siap2 nak g kerja. Kejadian kat bilik kedua. Tengah iron baju tiba2 dengar bunyi macam orang sembur riksek...psssttt...senyap....pastu, pssttttt...senyap....berulang2 sampai aku naik seram plak.

Ada 3 benda aku terpikir. Satu dalam rumah aku ada ular sebab bunyi tu datang dari timbunan mainan anak3 aku, kat situ juga almari baju anak3 aku, almari baju aku yang dlmnya baju2 tak nak pakai dengan kotak2 banyak laa..so aku pikir ada haiwan kat situ. Sebab dia bunyi psssttt macam tu so aku target itu ular. Tapi pelik juga kalau ular. rumah aku tinggi, macam mana boleh ada ular plak!

Kedua aku pikir....hahahahaha....tak logik! tak logik! aku pikir hantu nak main2 ngan aku. Kan pernah ada n3 pasal bunyi2an dari rumah atas tu. So aku pikir hantu dah masuk dalam rumah aku...hahaha...

Ketiga, aku syak MrCho sengaja nak usik aku, dia yang buat bunyi macam tu...bila aku jenguk ke bilik dia masih lagi layan tido...

Aku dah seram2 plak. Kalau tetiba haiwan melompat keluar, habis laaaa....

Last2 aku kejut MrCho suruh dia dengar bunyi tu...gigih la MrCho pasang telinga nak dengar bunyi tu! Lama jugak dia senyap baru bunyi pssstttt tu...MrCho macam terkejut juga la bila dengar, bunyi tu macam dekat je, memang dari dalam bilik...cari2 tak ada apa benda pelik. Dia ketuk2 almari, selak2 langsir, semua tak ada. Aku keluar ke dapur, dia masih lagi menyiasat...huahuahua...sekejap dia datang kat aku...

"Bunyi mainan anak dalam bakul tu laaa...."
"Hahhh???"
"Malam tadi kan diaorang selongkar mainan tu, agaknya terkena button car abang yang pakai bateri tu kot!"
"hahahahahaaha....."

Kelakar, pepagi buat aku tak tenang jiwa!

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!