Friday, October 14, 2011

Nasi Kerabu Jauh Panggang dari Api

Hari ni lunch aku bergaya...laaa kann bergaya katanya. Dua minggu berturut2 lunch jumaat kitaorg ke ioi. Jadinya hari ni tukar ke piramid.

So, bersukaria la kami ke piramid. Setiap kali ke soping komplek aku yg jd tukang pegang kad parking. Hari ni pon!

Sesampai piramid pertama2 cari tempat makan dulu. Jalan2 kat area tempat makan kami terus masuk laksa shacks. Betul ke eja ni? Peduli..





Nasi kerabu jauh panggang dari api!

Makan sambil bergosip, adalah akibatnya! Hoho...

Lepas makan, kami jalan2 kejap, masih ada masa. Masuk kedai daiso kalau tak silap...alaa yang kedai barang 5 hengget tuu..
Settle kt situ...

Nak balik ni, dh turun parking then nk bayar parking, ntah macam mana aku lupa kad parking tu aku letak mana.

Poket seluar tak ada, dalam beg tak ada. Aku dh berpeluh2 ni, rasa bersalah pun ya...tengok jam dah 2 lebih. Konpem lambat ni.

Selongkar lagi dalam beg. Siap duduk kt lantai selongkar beg macam aku org salah kerana mencuri! Kelakar...

Kad tu memang tak ada. Aku syak tercicir kat mana2 ni...jalan terakhir ialah bayar denda. Paling2 denda 20 henget. Oh, kat kereta pon kami selongkar, tak ada.

Nak bayar denda tapi kat mana??? Kat mesin autopay ada la tulis kena byr kat kaunter help desk. Tapi mana?? Berpeluh2 kami mencari dengan nak kejar masa lagi...hadoiii

Guard yg round ngan motor pon tak ada. Tapi kami asal dgr bunyi motor ke berlari2 ingat guard. Sudahnya dgr bunyi je, bayang pon tak nampak!

Aku dah bersalah giler ni. Semua gelak2 sebab tak tahu nak buat apa. Dalam hati menyumpah2 aku apa...huahuahua...tapi tak la, kawan2 aku baik2 belaka..

Oleh sebab dh lambat, aku tepon bos, bagitahu kami lambat. Seb baik bos ok ker! Yang kelakar, aku cakap parking card ilang, dia boleh tanya nada terkejut, hah, kereta hilang??? Kahkahkah...comel bos!

Haih, penat aku menaip guna tepon ni, keypad kecik, asyik salah je..(keypad kecik ke jari kamu yang besar, izza?)

Pendek cerita, kami nampak la help desk tu...berlari kami ke sana. Buat report, isi form bayar 20 henget! Redo atas kecuaian...huhu..

Sampai ofis 3.15...haha, padan muka. Org lain pandang semacam jer...masuk2 terus ke meja tunduk buat keje!

Ok dh, itu je dulu buah tangan hari ni...
posted from Bloggeroid

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!