Thursday, July 14, 2011

Phistachio Cookies

Malam tadi tengok dibo ngan abang...katun ni aku layan gak la sbb ada masak2 mcm buat cookies, muffin, kek dsbnya...best plak, comel jerrr...jadinya malam tadi watak annie dlm dibo tu buat cookies, nmpk cantik dan sedap...
Tiba2 abang cakap, "mama, buat la biskut mcm dibo tu buat, abang nak makan..." hehe
Aku pun utk tak hampakan permintaan anak bujang, terus check bahan2 nak buat cookies. Sebenarnya sebelum ni pun aku ada rasa nak buat cookies tp sebab puasa memalam dh penat, aku pun biar je la dulu...
Bila abang dh request, aku pun on kan projek cookies. Bahan asas semua ada kecuali chocolate cips ngan hazelnut tak ada...
Hahaha, korang tahu apa aku letak? Haha, ada balen phistachio, betul ke eja ntah, aku kopek, panggang dlm microwave, ketuk2 masuk dlm adunan...lazatttt, korang cuba la...muahahaha...resipi asal nama dia chocolate cips cookies, tapi aku tukar phistachio cookies...muahaha. Resipi asal aku lupa dh drp sapa, rasanya aku dpt dr kongsi resipi...hahaha, ni la dia...

Sebelum masuk oven

Sedang di bakar...

Sejurus keluar dari oven...

Ni ler resipinya...aku malas nak taip kat sini....

Tu resipi asal, yang aku buat dah mengalami penderhakaan. Oh, ya cookies aku ni macam keras sikit mungkin sebab tebal sgt kot...ataupun.....tak tahu la aku, semua sukatan aku ikut yg dia bagi, kecuali gula aku kurangkan sikit takut manis sgt....aku bakar pun 30 minit, 15 minit, cookies aku tak masak...
Ada lg resipi cookies drp org lain plak. Nanti aku cuba mana lebih ummpphhhh! Haippp, yg kat atas tu pun sedap juga tauu, cuma keras sikitttt jerrr...hahaha...

posted from Bloggeroid

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!