Wednesday, April 13, 2011

Terima Kasih, Sahabat!

Semalam jumpa kawan aku ni dekat oldtownwhitecoffee kat Puchong Bandar Puteri nun….sebenarnya salah, macam ni, kawan aku, Yong datang ambik aku kat ofis then kami ke Bandar Puteri ni. Lepak kat oldtownwhitecoffee kekonon kat situ ada wi-5 free tapi nann hadooo, lembsss sesangat…so projek kitaorg tak jalan, sembang je sudahnya. Penat je aku hangkut laptop gabak aku tu…huhu…hujan plak time ni…lepas tu masuk giant kejap g guardian. Kejap je kat situ, yong hantar aku ke mamak kat tempat aku, tengok2 MrCho dah sampai dulu kat situ. Kitaorg minum kejap pastu blah sebab dah 9.15 nak ambik anak3…yong pun balik…Tq my fren sebab belanja mihun tomyam. Satu drp list keinginan aku terlaksana! hehhhehhh…
My fren - yong....habis mihun tomyam aku balun


Malam tadi terlewat sikit ambil anak3..muka pengasuh pun semacam je, terus cakap kat aku esok (hari ni) suh aku cepat sikit sbb malamnya kul 8 dia ada miting. Maksudnya kami kena sampai sana sebelum kul 8. Biasanya paling2 awal MrCho sampai ofis aku pukul 8 kemudian sampai rumah pengasuh dalam pukul 8.15…orang kuat taman nih! Aku pun macam…hemmmm….terpaksalah pikir cara mcm mana nak balik awal….Cakap pasal pengasuh ni mcm2 hal, tapi aku bernasib baik tak pernah tukar pengasuh, start ngan abang umur 10 bulan, sampai sekarang umur abang hampir 4 tahun, kemudian kakak dan skrg adik ngan pengasuh seorang ni je la…so far ok la, Cuma kdg2 tu ada juga la yang tak puas hati…oleh sebab aku pegang pada kata2 manusia tiada yang sempurna dan untuk memuaskan semua orang adalah mustahil…so aku reda je laa..

Ada ke, MrCho cadangkan aku balik dgn teksi pastu g ambil anak3 then g mana2 kedai makan tunggu dia kat situ….adesss, sakit kepala haku…cemana la aku nak jaga adik ngan kakak kat kedai makan tu…cemana plak aku nak terhegeh2 buka stroller adik (stroller tetiap pagi tinggal umah pengasuh…tengok betapa baik hatinya kami utk mudahkan pengasuh…) kalau aku dah pegang adik, cemana plak aku nak buka stroller tu? Aku tak pernah buka or tutup stroller tu hokeyyyy sejak guna stroller tu 4 thn lalu..tu semua kerja MrCho, aku pandai tolak je…Kalau aku ambil teksi terus balik rumah, risau plak aku masa nak naik lif tu…black banyak kt apartment aku…black2 ni sukaaaa usha bebudak ni, nak salam la, tegur2 la, haishhh takut aku…pastu pulak aku terpikir aku blm sempat masuk lif, abang atau kakak ke dah masuk dulu pastu pintu lif tertutup….huhu, haru…ohhhh tidakkkkkk!!!!!! Tak mao bayangkan………!!!
Last2 aku jawab pada MrCho, tengok la dulu, esok baru pikir..

Dan pagi ni, nasib baik pengasuh tu cakap kalau lambat dalam pukul 8.15 or 8.30 tu tak apa laa sbb suami dia ada, Cuma suami dia ni tak pandai jaga budak…Aku bagitahu  MrCho then dia kata kalau macam tu aku tunggu dia je lah….legaaaaaa!!!!



### Kakak demam, pagi tadi pukul 4 pagi bangun nangis pastu minta nak keluar tengok TV….dugaan….nasib baik pagi ni badan dia dah tak panas….suam2 je…


Asal nampak kamera



Budak hepi bila naik walker

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!