Tuesday, November 29, 2011

"Apa yang Penting, Kerjasamaaa"

Masuk blog sendiri, pastu macam boring je tengok...tak tahu nak ubah macam mana. Lagi pun ambik masa nak buat benda2 tu semua. Aku ni mana la ada masa lebih. 24 jam tu tak cukup sebenarnya! (pitam)

Bila blog tak menarik, mud nak menulis pon macam kureng. Ada idea pon jadi tersekat2...kahkahkah...blah la ko izza!! T________T

Cuti 3 hari pon aku kat rumah je, aku je cuti 3 hari, MrCho cuti ahad je pon.

Oh, teringat satu cerita kelakar. Semalam aku mengemas sambil dibantu oleh 3 pembantu kenit. Aku kumpul sampah2 pastu ambik plastik then suruh kakak masukkan sampah2 tu dalam plastik tu. Adik plak sibuk mengelap meja. Sekali kakak tengah masukkan sampah dalam plastik, aku dengar dia menyanyi. hahaha, taim ni kelakar, aku pasang telinga dengar dia nyanyi lagu apa, sebab dia ni pemalu. Bila suruh nyanyi selalu sipu2.

"Apa yang enting, EJEEE...AMEE!!!"
"Apa yang enting, EJEEE...AMEE!!!"

Hahaha, rupa2nya dia nyanyi lagu wonderpet tu. Ni mesti layan wonderpet kat rumah pengasuh ni. Kat rumah tak pernah tengok plak! Jadinya aku rasa sangat comel untuk dia yang berumur 2 tahun 7 bulan nyanyi lagu tu taim tolong aku kemas rumah....gaagagagaaa.....

Pastu aku pon ikut nyanyi lagu tu. Aku nyanyi separuh, then dia sambung. Mula2 kami berdua, pastu adik ngan abang pon ikut sekali...hahaha, kelakar dan sangat indah! Dan semalam juga dalam sejarah, kakak tak buat perangai, tak nangis pon macam selalu. Seharian tak tido menolong aku kopek bawang, kemas rumah, jemur baju! Rajin!!

Malam pukul 8 dah tertido kat sofa, tak sempat makan nasi. Konon nak tunggu papa nak ajak g buang sampah yang dia kumpul, sekali sebelum papa balik dia dah lena!

 Ustajah Aimy Nur Hanna Cho

Cukup suka pakai tudung. Ni aku tengah lipat baju, dia nampak tudung aku ni terus suruh pakaikan, sampai kotor balik tudung aku ni pakai sambil makan nasi lepas tu...mekap pun suka, nak pakai bedak la, eyeshadow la, lipstik la. Asal nak keluar je mintak aku mekapkan....tak pe la, layan kan aje...

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!