Thursday, May 24, 2012

Jalan-jalan Cari Makan, Jumpa Tempat Makan

Cerita lama ni. Cerita baru tadak, cerita lama pun bolehhh laaa...

Hari tu, bulan lepas kot, pusing2 kat area puchong je laaa, terserempak dengan satu lokasi makan yang agak happening jugak la...banyak gerai2, macam2 ada...ikan bakar ada, asam pedas ada, goreng2 ada, sup, tomyam semua ada dan yang paling special ada burger bakar. Femes siot burger bakar ni. Kalau nak info pasal burger bakar ni uolls gugel la ya. Taip je burger bakar lokas makana, berderet orang buat laporan pasal burger bakar ni...

Burger bakar ni aku belum rasa lagi tapi memang tengah hot la sekarang. Nak order pun ko kena ambik nombor macam kat bank. Demi burger sebijik tunggu dua jam, tak kuasa la aku!

Meriah la tempat tu, siap ada tempat budak2 main lagi. Nak masuk tempat kanak2 tu kena bayar RM5 kot kalau tak silap. Sambil mak2 ayah2 makan, anak boleh main2 kat dalam tu. Pastu ada orang nyanyi2 jugak. Tapi bukan penyanyi top la yang menghibur. Yang ni aku rasa tak perlu ada pun sebab takkk beshhhhhh telinga aku dengar!

Dah dua kali la aku pergi. Kali pertama tu belum mesra lagi dengan tempat tu, lagipun awal lagi so makan nasi putih ngan asam pedas. Sedap!
Pastu pergi kali kedua tu aku order makanan sama sebab nak order lain macam ramai je orang beratur. Malang, rasanya kureng la pulok. Dan kali kedua macam hiruk pikuk sikit sebab dah lewat kot, orang pun makin ramai. Pelik, makin lewat malam, makin ramai...sebab esoknya cuti kot, tu orang keluar malam2..

Baru lagi kot tempat ni, belum siap sepenuhnya kot! Eh, lupa nak perkenal nama plak.. ha nama tempat ni LOKAS MAKANA. Lokasi dia Puchong Utama, dekat2 car4 puchong tuh. Apa maksud lokas makana aku tak tahu, sama ada lekas makan atau lokasi makanan. Sengaja gugurkan 'i' dan 'n' gamaknya.

Tak berapa nak nampak la plak, silau lampu. Dari jauh dah bole nampak LOKAS MAKANA tu. Yang nampak cam kepala zirafah tu, tu lah tempat untuk kanak2 tu.

Bagi aku tempat ni ok kalau pergi dengan orang2 dewasa. Tapi kalau bawa anak kecik berbondong macam aku ni, tak sesuai lah. Bising satu, pastu anak2 aku jenis tak boleh duduk setempat lama sikit, mula la nak turun kerusi la, nak lari la. Dah orang ramai pulak, so tak sesuai...

Ni masa 1st time aku terjumpa tempat ni. Seb baik dua orang je, sorang lagi tak ada, ikut tok ma balik kampung, kalau tak lagi haru aku...

 Mula2 ok lagi dapat makan otak2..

 Dah start cuit2 adik. Makanan tak sampai2 lagi..


 Abang dah start buat perangai, turun kerusi kacau adik

Adik pon start nak turun kerusi juga... 

 Haaa, sudahnya meh la kita nanges sebab mama tak layan keinginan!

Sori la ya, gambar sekitar tempat tu tak ada plak, sibuk mengambil gambar anak jekkk..Sebenarnya aku malu la nak snap2 gambar keliling, kang orang ingat aku reporter plak kang! Tapi boleh la jadi bukti nak tunjuk ramai orang serbu kat situ.

Kali kedua datang lupa nak tangkap gambar sebab dah lewat malam pastu penat...

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!