Wednesday, April 4, 2012

Mangsa Manusia yang Tak Fikir Panjang

Manusia yang dikurniakan akal fikir yang panjang, bijak pandai, cendekiawan, intelektual tapi kadang kala tergelincir juga menjadi manusia stupidwan. Normallah tu kan...selaku manusia, kita tiada yang sempurna. Ok titik di situ. Terima kenyataan setiap orang pasti melakukan kesilapan.

Tapi kan, apa pula perasaan anda kalau anda merupakan mangsa kepada kesilapan orang lain? Maafkan/biarkan saja sebab manusia tiada yang sempurna. Takkkk kan??? Bila anda terkena, paling kurang anda akan berasa hendak marah. Paling tidak pon anda akan menyumpah2...lagi berani anda akan membalas balik perbuatannya...sebagai manusia biasa juga, boleh ke kita sesenang lupakan perbuatan orang? Mungkin pada orang yang berbuat tu fikir tak ada apa, tapi yang kena buat tu terkesan seumur hidup! Ni aku bagi contoh la...bak kata orang luka dah sembuh tapi parut tetap ada...

Aku tengah gerammmm ni, tapi aku nak biarkan saja...lama2 insyaAllah aku lupa...hehehe..al-maklum la manusia tidak lepas dari kesilapan tanpa disengajakan...aku syak orang tu xcited melampau sampai terlupa tentang sensitiviti orang lain. Aku mangsa yang reda!

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!