Sunday, September 25, 2011

Mengimbas Kenangan

Baru pulang dari open house kat pantai dalam. Ohhh, lama sudah tak menjejak kaki ke sana...
Zaman belajar dulu, ada la jugak lepak2 makan kat situ...zaman belajar plus kerja aku tinggal berjiran je ngan pantai dalam.

Dulu dari vista angkasa boleh nampak kondo hillpark, tak pernah ronda2 ke sana sebab kekononnya itu kawasan orang kaya! Nak lepas pintu gerbang hillpark pon takut...

Pertama kali masuk hari ni baru le ku tahu rupa keadaannya...kahkahkah...gelakkan diri sendiri. Rupernya nama tempat tu hillpark, kat situ bukanlah kondo tu semata2. Hepening lah tempat tu, tak tahu lah kalau dulu tak begitu.

Eh, apa aku jauh menyimpang ni, nak citer g open house sebenarnya tadi..
Open house rumah kawan MrCho. Kat situ la rumah kawan dia tu. Flat rakyat. Tu yg aku terkejut sebab masuk ikut hillpark, aku ingat kawan dia tu kt kondo tu, eh, rupanya dalam tu ada flat. Sungguh2 dulu aku ingat kat situ kondo tu semata2. Tak tahu x-housemates tahu ke dak pasal ni, sebab dulu kami sesama sembang kalau nak tinggal hillpark kena ada sugardedi! Giler kami! Rumah teres semua ada. kejakunan i sekejap. hoh! Eh, menyimpang lagik...

Tak ada apalah nak citer g open house tu pun...seperti biasa kami akan jadi tumpuan bila pertama kali jumpa terutama anak3. Mesti kena interbiu. Jawapan semua dh ada dlm kepala...

Aku makan laksa, MrCho makan laksa pastu makan nasi plak. Aku nak makan nasi aku dah malu. Nak balik kawan tu bekalkan asam pedas..hehehe, rezeki.

Otw balik, anak3 lena, terus balik. Sampai rumah pon semua tak mau bangun. Dan sekarang dapat la aku berblog tanpa gangguan kecuali dari MrCho. muahaaha...

Ok aku nak g makan nasi ngan asam pedas....jemput semua...

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!