Thursday, September 29, 2011

Kisah Pak Cik Melayu

Tunggu MrCho kat kedai makan. Aku sengaja duduk kat luar mcm kaki lima kedai macam tu laa...dah order semua duduk la aku layan soffiya @tv3.

Tiba2 kat tepi jalan tak jauh ngan kedai la, ada sorang pak cik jalan ke arah kedai makan aku duduk tu. Aku kat luar so ke arah aku laa...aku buat dekk jer mulanya. Tgk pak cik tu mcm lain mcm je, mcm kurang siuman pun ada..takut ooo..

Tiba2 pak cik duduk kt tangga, dkt meja aku, pastu pandang2 arah aku plak...aku dh rasa tak tenang dah!

Korang baca la ya dalam nada saspen...

Masa waiter dtg hntr makanan, aku tya waiter tu dia kta pak cik tu tak kacau orang, dia duduk je, kdg2 dia minta nasi tp tak makan. Kdg2 ada gak dia minta duit, nak beli arak!

Masa mkn aku cuak la jugak, risau kang dia g rampas makanan aku camana??? Hilang dh selera aku nk makan...

Tak lama lepas tu, pak cik tu bgn, dlm hati aku berdoa jgn laa dtg dekat aku, aku tak tahu nak buat apa nih pak cik!!

Tapii doa aku tak makbul, pak cik tu dtg gak ke meja aku. Pandang aku sambil buat isyarat dia nk mkn..pastu tuan kedai jerit2 kt dia suruh dia jgn ganggu org mkn. Waiter dtg tya dia nk mkn apa dia kata nk nasi lemak ngan air teh. Tapi budak waiter tak bg makanan, tp bg duit singgit, terus dia blah..elok plak jalan, tak ada longlai2 mcm dia dtg tadi...

Aku plak dh hilang mud makan..huhu..


posted from Bloggeroid

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!