Tuesday, March 27, 2012

Meroyan Hanya Sinonim dengan Perempuan

Kat tempat aku mencari rezeki ni ada sorang perempuan suka meroyan. Sikit2 meroyan, sikit2 meroyan. Hal yang tak seberapa tapi macamkan tu masalah tak ada sapa boleh settle. Haku la yang jadi mangsa tempat dia melepaskan meroyan tu...kalau aku bagi pendapat yang tak seperti yang dia nak, tak agak2 nak marah haku! Stupid!!! Pagi ni marah aku sebut nama staf baru tu sama ngan staf lama. Habis dah nama panggilan diaorg sama, sesuka hati dia je nk suruh budak tu tukar nama. Bukan jadi masalah pon! Siannnn haku orang2 mcm ni...

Tadi kat hotfm ada topik pasal memberontak dalam kalangan remaja ni. Ni sebab kes lari dari rumah la ni, byk sangat remaja sekarang yang besar kepala. Sikit2 lari dari rumah, sikit2 ikut bf. Budak2 macam ni tak kasihan mak bapa agaknya...kena tegur sikit meroyan, kena tegur sikit meroyan....haishhhh

Sikit je sempat aku dengar. So dia tanya la pengalaman masing2 tentang memberontak kita masa dulu2. Terus aku teringat aku kecik2 dulu pon ada gak lari dari rumah ni.

Pantang kena marah ngan mak aku, ngan nenek aku, terus bungkus kain baju keluar rumah. Nak tahu mana aku lari? Time tu sebelah rumah nenek aku tu rumah arwah mak cik aku. Dia baru buat rumah, belum siap. Kat situ la aku duduk dengan sebungkus baju. Aku bungkus dalam kain batik. Kelakar plak bila ingat balik. Mak atau nenek aku tak cari pon. Biar je aku kat situ. Tak sampai sejam aku balik la semula. huahuahua...

Eh, dah habis? Macam tak kelaka pon cerita aku ni...urmmmmmm

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!