Tuesday, June 5, 2012

Mengimbas Kenangan di Tempat Lama

Semalam puasa.

Time berbuka MrCho ajak makan tempat kami deting dulu kat kota damansara....kahkahkah, tebiat apakah?
Kebetulan otw balik memang lalu situ....hakhakhak....so suwitttt melayan tekak kat situ sambil mengimbas kenangan lama....satu e tak buat malam tadi, makan kuaci. Hahaha, kami dulu deting lawan makan kuaci!

Sate 

Sup campur, kailan ikan masin, ikan kembung 3 rasa, telur dadar

Rasanya biasa-biasa saja. Tapi bolehlah untuk mengenyangkan perut. Sebenarnya ni bukan kedai yang kami makan time deting dulu. Kedai bersebelahan, kedai kami deting tu macam sendu je aku tengok. Tak ada orang makan pun. Kedai sebelah ni meriah sikit...kihkihkih...geli sebenarnya aku nak tulis cerita deting2 ni...

Masa tengah makan datang sorang remaja perempuan, minta derma untuk sekolah anak yatim, katanya. MrCho hulur RM10. Dapat sebotol madu. Lepas remaja perempuan tu berlalu, aku pandang MrCho sebab aku macam cuak2 juga la, dia terus bagi RM10 pada budak tu. Betul ke untuk anak yatim? Aku tanya dia. Entah la, bagi je la niat kita ikhlas. Belakang dia nak buat apa tu dia yang tanggung la...

Pastu MrCho gugel maka jumpalah entri ni http://ondscene.my/isuanalisis/pusat-tahfiz-pergunakan-remaj. Memang sebijik la resit yang budak perempuan tu bagi kami..hurmmm..



No comments:

Klik Me

Klik! Klik!