Friday, February 17, 2012

Semalam

Semalam, kan aku naik komuter. Sekarang ni aku dah reti naik komuter ke tempat MrCho...senang je rupanya..hehehe...selama aku naik komuter ni ada la beberapa kejadian diingini dan tak diingini. Ketapi lambat la, orang sangat ramai la, lelaki masuk dan duduk kat kusi dalam koc perempuan la, macam2...

Tapi kejadian semalam sangat2 aku tak ingini....ketapi rosak!!!! sikitttttttttt lagi nak sampai kl sentral. Lampu, ekon semua tak ada. 15 minit terkurung dalam tu. Semua dah mengeluh kepanasan, mengipas2 tak tahan. Ya lakan, orang ramai. aku dah takut. Ada gak aku tengok orang lain yang muka cuak2, ada yang rilek je pon ada. aku dah start jenguk2 depan, tak tahu apa yang jadi sebenarnya. Dah la aku kejar masa. Kena sampai tempat MrCho sebelum 7. Text dia, tak pe katanya dia tunggu. Diam lagi dalam tu...tiba2 dengar ada orang call ktm tanya apa hal. Dah panas tak boleh tahan, tak ada buat apa2 ke, buka pintu ke apa. Orang ramai dalam ni, nak biar je ke..dah tinggi suara kakak tu aku dengar...


Tak lama lepas tu ada la org ktm datang, buka pintu, untuk dapatkan angin katanya...lega sikit. kata orang tu tren rosak, kejap lagi tren akan ditarik ke kl sentral. 15 minit lagi tunggu, tak ada apa2 pon! sorang2 dah terjun dah..haha..kebetulan tempat tren tu stop tak jauh dengan lrt putra bangsar...koc aku naik pon dia org dah start terjun. aku tak pikir panjang, ikut dia org gak. kalau nak tunggu tak tahu kul berapa sampai kl sentral. nak tggu ketapi seterusnya mesti lambat dan orang pon mesti ramai. Terus ambik keputusan, terjun pastu ambik lrt putra tu ke kelana jaya. Tggu MrCho kat situ. Call MrCho suh dia ambik aku kat kelana jaya je...

Lepas je aku terjun, n tolong beberapa orang lain terjun ketapi pon ditarik....ahahhahaaa....ikut orang ke stesen lrt. Sekali lagi rasa cuak sebab dengar diaorg kata lrt guna token sekarang, bukan tiket dah...huhu macam mana la pulak ni...tapi i jenis kalau terdesak i gamble je...kalau tak terdesak i control keayuan...muahahaha...

Dup dap dup dap dalam dada..haha, bengong haku! nampak mesin tiket tu tapi kt situ ada tulis rapid kl pulak. terus aku konpius, ni mesin beli tiket naik bas rapid ke mesin tiket lrt ni. Orang beratur panjang je, tak kan nak naik bas kot! kata aku dalam hati sambil terpinga2 kat situ. Nampak kaunter, terus ke kaunter. Pulakkkkkk orang kaunter tu suh aku beli kat mesin..haihhhh, kak saya tak besa ni kak!  dalam hati je la..

Aku pon ikut beratur...seb baik settle bab tu walaupun tangan menggigil2 nak touch screen tu...sampai juga aku ke kelana jaya menunggu encik suami kat situ...

Hari ni nak nak komuter lagi...tak serikkkk!!! Tak tahu apa kejadian hari ni plak.........semoga selamat perjalanan aku...ahahaha....


 Pintu dah bukak...
 
 Token
 
 Fuhhhhh....berjaya masuk dalam lrt...lelaki kt belakang tu tajam je pandang arah aku!


No comments:

Klik Me

Klik! Klik!