Thursday, January 3, 2013

Hari Kedua

Masih lagi pasal sekolah. Hanna la. Pagi-pagi dah bangun sebab nak kencing. Terus aku mandikan. Siapkan dia baru abang. Hmmm, xcited nampaknya nak g sekolah. Tapi ada juga la drama dia.
"mama, lutut hanna sakit la. Tak boleh pegi skolah ni.."
Haha, dia punya drama tu memang takleh blah. Lutut dia jatuh beberapa hari lepas. Dah kering pun lukanya.
Aku buat tak layan je. Janji akan letak ubat pastu aku buat2 sibuk. Dia pun lupa dah pasal ubat.

Hari ni aku hantar. Masa hantar dia semua ok. Masuk sekolah tak ada nangis, boleh lambai-lambai tangan walaupun tak ada senyum..cepat2 aku blah takut ada lagi drama dia. Oh ya, masa hantar diaorg kereta tergesel tepi jalan tuh. Adoiii, terkemek sikit! Kereta banyak depan sekolah terpaksa himpit2 ke tepi. Tak perasan dh sangat ke tepi...huhu...confirm kena marah dengan MrCho..:(

Masa pegi ambik ingatkan ok. Dari dalam ticer dia bawa keluar, mata hidung semua merah. Air mata meleleh-leleh. Hahaha, nangis rupanya. Najmi siap membebel-bebel, marahkan hanna sebab nangis...

Kata ticer dia dari pagi dia nangis. Diam kejap pastu nangis. Diam pastu nangis...ahaha. Masa najmi dulu nangis bila nampak kami. Hanna plak nangis kalau tak nampak kami. Bila tanya dia kata sebab mama tak tunggu hanna.

Dah masuk kereta boleh plak bergelak ketawa. Esok start balik dengan van ke rumah pengasuh. Tak tahu la macam mana..

No comments:

Klik Me

Klik! Klik!